سلام دوست من , امروز مبخواهیم مبحث سفارش تولید محتوای صوتی یا همان سفارش پادکست صوتی را باهم بررسی کنیم . مبحثی که بیش از چیزی که تصور کنی روی بهبود روند پیشرفت کسب و کار ها تاثیر گذار است . تولید محتوا های صوتی مدتی است که در بین صاحبان وبسایت ها بسیار رواج یافته است و بسیاری از افراد با تولید محتوای صوتی تلاش میکنند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشند .
اما پیش از آن که وارد مبحث اصلی مان شویم ، بهتر است ابتدا بدانیم پادکست چیست و چه فرقی با محتواهای صوتی دارد ؟
در واقع محتوای صوتی با پادکست به قدری از نظر مفهوم و کاربرد مشابه هم هستند که اکثر افراد این دو را تقریبا مترادف هم در نظر میگیرند . اما بین پادکست ها و محتوا های صوتی یک تفاوت ناچیز وجود دارد .
پادکست ها در واقع همان محتوا های صوتی هستند که با مشترک شدن در نرم افزار های خاصی که برای استفاده از پادکست طراحی شده اند ( مانند گوگل پادکست ) ، میتوانید به پادکست ها گوش دهید . پادکست ها توسط گویندگان از روی متن خوانده میشوند و با موسیقی تزئین شده و شما میتوانید آن را بر روی وبلاگ سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنید . پادکست ها اصولا بصورت یک مجموعه فایل صوتی هستند و معمولا میتوانید آن ها را دانلود کنید .
با توجه به تعریفی که از پادکست و محتوا های صوتی ارائه کردیم بطور کلی این دو ، دو تفاوت جزئی باهم دارند که عبارت اند از :
۱- محتوا های صوتی برخلاف پادکست ها نیاز به اشتراک ندارند .
۲- پادکست ها را برخلاف محتوا های صوتی که با نرم افزار های ساده پخش صدا نیز قابل استفاده هستند ، فقط با نرم افزار های مخصوص استفاده از پادکست میتوان گوش داد .
ساخت پادکست در چند مدت اخیر یکی از پرطرفدار ترین فرمت های تولید محتوا بوده و هست , بیایید با هم چند مورد از دلایل آن را بررسی کنیم :
قطعا برای هر کدام از ما پیش آمده است که برای جستجوی یک مطلب وارد یک وبسایت میشویم و ناگهان با حجم انبوهی از محتوای نوشتاری روبرو میشویم . در چنین حالتی با اولین نگاه به محتوای وبسایت ، یا به دلیل یکنواخت بودن و حجم زیاد مطالب انگیزه خود را برای خواندن آن از دست خواهیم داد و از سایت خارج میشویم ، یا یک مرور کلی میکنیم و از بسیاری از نوشته ها نخوانده رد میشویم .
یکی از مزایای پادکست ها این است که شما میتوانید حجم انبوهی از اطلاعات را به کاربر ارائه کنید بدون اینکه او از گوش دادن به شما کلافه و خسته شود . البته در صورتی میتوانید از بی حوصله شدن او جلوگیری کنید در ساخت پادکست به شیوه درست و اصولی عمل کرده باشید .
برای چند دقیقه از دیدگاه یک کاربر به مسئله نگاه کنید . تصور کنید که شما به دلیل مطالب مفید و آموزنده یک وبسایت ، دنبال کننده پر و پا قرص آن هستید اما به دلیل نوشتاری بودن محتوای آن ، نمیتوانید همیشه و در همه حال از آن استفاده کنید .
حالا اگر همین وبسایت مقالات مورد علاقه شما را بصورت یک فایل صوتی در محتوای خود قرار دهد ، میتوانید حتی وقتی در حال رانندگی یا استراحت هستید نیز همزمان با انجام کار های روزمره خود ، از محتوای آن بهره مند شوید . با توجه به این نکته که ساخت پادکست مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار میگیرد و گوگل نیز معیار نهایی رتبه بندی وبسایت ها را رضایت کاربران قرار داده است ، استفاده از پادکست میتواند یکی از عواملی باشد که وبسایت شما را به اوج خود میرساند .
علاوه بر این ، تولید پادکست نیز همانند تولید محتوای ویدیویی از امتیاز جداگانه ای برای سئو برخوردار است .
بساری از ما وقتی یک موسیقی را گوش میدهم پس از مدتی که دوباره آن را میشویم ، برای ما آشناست .
وقتی که مخاطبان در یک فایل صوتی نام برند شما را میشنوند به دلیل احساس صمیمیت بیشتری که میتوانید در محتوای صوتی به کاربر القا کنید ، این نام در ذهن آن ها خواهد ماند و این موضوع به نوبه خود ، نوعی برند سازی برای شماست .
سفارش تولید محتوای صوتی ، یکی از ارزان قیمت ترین روش های تبلیغات است . همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده به یکی از پرطرفدار ترین روش های تبلیغاتی تبدیل شود , اصولا قیمت ساخت پادکست به ازای هر کلمه محاسبه میشود .
پس از تولید محتوای متنی و تولید محتوای گرافیکی ، پادکست ها کم حجم ترین فرمت تولید محتوا محسوب میشوند و به این دلیل سرعت و حجم وبسایت را به خطر نمی اندازند . شما میتونید حجم زیادی از اطلاعات را در قالب پادکست در وبسایت خود قرار دهید بدون اینکه نگران کاهش سرعت آن خود باشید .
افراد نابینا عملا از استفاده از سه نوع تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای متنی و تولید محتوا ویدیویی محروم هستند . بنابراین شما با تولید پادکست میتوانید آن ها را هم در لیست مخاطبین خود قرار دهید .
حتی اگر نتوانند از سایر محتوا های شما هم استفاده کنند ، به افزایش ترافیک وبسایت و زمانی که کابران در آن میمانند کمک شایانی میکند .
تقریبا میتوان گفت که ۹۰ % از شرکت ها تولید محتوای صوتی را در دستور کار خود قرار میدهند . اما برای این کار دو راه وجود دارد :
۱- میتوانند برای سفارش تولید محتوای صوتی خود افرادی را استخدام کنند .
۲- میتوانند سفارش تولید محتوای صوتی خود را برون سپاری کنند .
اصولا اغلب شرکت ها و صاحبان کسب و کار ها گزینه دوم را انتخاب میکنند . چون از لحاظ هزینه برای آن ها بصرفه تر است و چون با یک تیم بزرگ همکاری میکنند سفارشات آن ها زودتر به انجام میرسد .
درباره این سایت